Promotie is een belangrijk onderdeel van uw marketingmix. Promotie hoeft vaak helemaal niet moeilijk te zijn, maar kan wel onwijs effectief zijn. De kracht van herhaling treedt toe wanneer uw (potentiële) klanten altijd met een pen schrijven waar de naam of het logo van uw bedrijf op staat. Er zijn een aantal tips die ieder bedrijf kan gebruiken als het gaat om de offline promotie van hun bedrijf. In dit artikel geven we u die tips, hierna kunt u als bedrijf direct nieuwe promotiemiddelen uit gaan zoeken. De oude stempelDe meest simpele promotiemiddel die al jaren worden gebruikt zijn nog steeds bruikbaar. Neem bijvoorbeeld pennen. Pennen zijn ontzettend simpel en in grote getalen te bestellen. Ook zijn pennen bruikbaar voor iedereen, op deze manier blijft dit promotiemiddel ontzettend relevant. Hetzelfde geldt ook voor mokken en andere kleine vormen van promotiemiddelen. Denk vanuit uw doelgroepHet is belangrijk om te denken vanuit de groep mensen die het promotiemiddel uiteindelijk in gebruik moeten gaan nemen. Wat speelt er bij deze doelgroep en wat kunnen zij echt gebruiken. Kalenders ontwerpen en laten drukken is bijvoorbeeld een voorbeeld van een ontzettend sterk en bruikbaar promotiemiddel wanneer u een vrij brede doelgroep heeft. Kalenders ontwerpen en laten drukken kan namelijk vrij simpel, is zeer origineel en ook nog eens bruikbaar. Een goed voorbeeld van een sterk promotiemiddel. Testen, testen en nog eens testenHet is belangrijk dat u uw promotiemiddel goed test voor u het daadwerkelijk in grote getalen gaat bestellen. Bestel vooraf een klein aantal en verspreid deze onder de doelgroep. Vraag de doelgroep daarna of u hen wat vragen mag stellen over het promotiemiddel om er dus achter te komen of u dit promotiemiddel wel of niet in gebruik wilt nemen. U kunt er dan ook meteen voor kiezen om verschillende promotiemiddelen te bestellen en op deze manier te testen welke het best werkt onder uw doelgroep. Verzeker bruikbaarheidHet belangrijkste kenmerk van een goed promotiemiddel blijft bruikbaarheid. Het is belangrijk dat u hier ten alle tijden rekening mee houdt. Buiten de kalenders die we eerder hebben benoemd zijn er nog ontzettend veel andere bruikbare promotiemiddelen. Neem bijvoorbeeld een rugzak, een paraplu, een pen en ga zo nog maar even door. Maak uw keuze voor het juiste promotiemiddel op basis van uw doelgroep. Dat is misschien wel de belangrijkste tip die we u mee kunnen geven. Zij zullen het product in gebruik moeten nemen, dus zorg ervoor dat het ook daadwerkelijk bruikbaar is. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Wat is het Usher syndroom? Het Usher syndroom is een zeldzame progressieve ziekte, waarbij mensen al doof of slechthorend geboren zijn en later ook nachtblind worden. Daarnaast hebben ze ook...
- Welke bank kies jij? Er zijn heel wat banken waar je gebruik van kunt maken. Zo is er zelfs een soort bank voor crypto currency. Deze bank heet Crypterium....
- Waar je op moet letten wanneer je met elektra werkt Elektra is voor iedereen de normaalste zaak van de wereld geworden, dit is natuurlijk erg fijn maar brengt ook gevaren met zich mee. Doordat iedereen...
- Led Design Holland regelt het allemaal! Het installeren van nieuwe LED verlichting werkplaats voor een fietsenzaak. Het vervangen van de complete verlichting in een grote fabriekshal. Een lichtplan op maat voor...
- Wat u moet weten over meterkast Een Meterkast wordt ook wel een meterkast of meterkamer genoemd. De meterkast heeft vaste standen voor de leidingen en leidingen voor de nutsvoorzieningen. Meestal bestaat...
- Hytera portofoon Een hytera portofoon, soms ook walkie talkie genoemd, is een draagbare zendontvanger waarmee communicatie tussen een aantal personen mogelijk is. De term “walkie-talkie,” wordt meestal...