Kosten van een relatiegeschenk

Relatiegeschenken zijn er in alle soorten en maten. Ze komen ook met allerlei prijskaartjes bevestigd. Hoewel je het budget niet wilt breken met het geld dat je uitgeeft aan relatiegeschenken, is het ook uiterst belangrijk om te onthouden dat je relatiegeschenken belangrijk zijn en dat je er wat geld voor moet betalen. Hoe bepaalt u hoeveel u aan relatiegeschenken uitgeeft? Hier zijn een paar dingen om in gedachten te houden wanneer u dat budget instelt:

Hoe groot is uw bedrijf? Hoe groter uw bedrijf, hoe meer u zult moeten uitgeven aan relatiegeschenken, vooral als het doel van de relatiegeschenken is om uw bedrijf te helpen groeien. Natuurlijk zal uw budget in het algemeen veel groter zijn bij een groter bedrijf dan bij een moeder-en-popwinkel. Over het algemeen denk je in percentage van het totale budget in plaats van in dollars.

Wie ontvangt de promotieproducten? Promotiegeschenken die u weggeeft op een staatsbeurs zijn veel goedkoper dan relatiegeschenken die u aan uw topklanten geeft als waardering voor het openen van grote accounts. Stel je voor hoe je je zou voelen als je de loterij zou winnen en zou besluiten om een ​​nieuw account te openen om je spaargeld in een bank te houden … en het enige dat ze je daarvoor gaven was een potlood met de tekst: “Wij waarderen je bedrijf.” Natuurlijk is het jouw voorrecht om geschenken te geven, maar zorg ervoor dat ze niet beledigend zijn.

Hoe vaak geef je relatiegeschenken weg? Als u en uw bedrijf elk jaar een groot aantal congressen bijwonen, heeft u natuurlijk meer relatiegeschenken nodig. “Meer” betekent vaak ook meer geld, hoewel het echt afhangt van het soort geschenken dat u koopt.

Wat voor indruk

Wat voor soort indruk wilt u uw klanten of potentiële klanten geven? Uw relatiegeschenken zijn sterke marketingtools en branding is erg belangrijk. Goedkope relatiegeschenken betekenen niet noodzakelijk dat uw producten of diensten niet van hoge kwaliteit zijn, maar in de zakenwereld is soms de eerste indruk alles wat u krijgt. Een beetje meer geld uitgeven aan bepaalde relatiegeschenken is zeker iets om over na te denken.

1.    Welk doel dienen uw relatiegeschenken? Dit gaat hand in hand met wie uw promotieartikelen ontvangt. Als uw relatiegeschenken simpelweg bedoeld zijn om uw bedrijf te vertellen, zijn kosten besparen prima in ruil voor kwaliteit. Aan de andere kant, als je geschenken bedoeld zijn om waardering te tonen, is kwaliteit (en hogere prijzen die bij die kwaliteit horen) belangrijk.

2.    Hoe groot worden de artikelen? Wanneer u uit een catalogus of online bestelt, is het belangrijk om een ​​liniaal daadwerkelijk uit te schakelen en een realistisch beeld te krijgen van de grootte. Vergeet niet dat als u grotere artikelen wilt, u meestal bereid moet zijn om ervoor te betalen!