SBS Investments
Image default
Internet marketing

Presteren in Google met een SEO specialist

LSI (Latent Semantic Indexing) trefwoorden zijn trefwoorden die semantisch gerelateerd zijn aan het hoofdzaadtrefwoord. Ze zijn een geweldige aanvulling op keyword onderzoek.

LSI trefwoorden veranderen voortdurend op basis van de huidige trend. Het toevoegen van semantische trefwoorden aan uw inhoud is een goed idee. U kunt LSIGraph gebruiken om een heleboel nuttige keyword ideeën te genereren.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Link gebouw
In het 6e hoofdstuk van onze SEO voor beginners gids bespreken we linkbuilding – een van de belangrijkste aspecten van zoekmachine optimalisatie. Laten we leren hoe u een kwalitatief hoogstaand linkprofiel kunt opbouwen.

Linkbuilding is een proces om links te krijgen van andere websites. Vanuit technisch oogpunt zijn backlinks hypertekstlinks die dienen als navigatie tussen websites. De links worden gecrawld door zoekmachines die hen in staat stelt om de webinhoud te indexeren.

Waarom is linkbuilding zo belangrijk?
Zoekmachines gebruiken links om nieuwe websites te verkennen en om de algemene rangschikking van een website in SERP te bepalen. Met andere woorden, ze verkennen nieuwe inhoud en bepalen de autoriteit van een website op basis van de autoriteit die door externe bronnen wordt doorgegeven.

Dit betekent dat het linkprofiel van een website een van de belangrijkste rangschikkingsfactoren is.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Toen Google in de jaren negentig de PageRank introduceerde, werd het aantal backlinks gebruikt als een belangrijke metriek van de totale ranglijst. Hoe meer links u verdiende, hoe beter uw ranking was.

Omdat dit gemakkelijk misbruikt kan worden, zijn er verschillende Google-algoritme-updates gericht op het bestraffen van duistere linkbuilding technieken.

Tegenwoordig gaat het bij linkbuilding niet meer om het aantal backlinks, maar vooral om de kwaliteit en relevantie.

Soorten backlinks
In het algemeen zijn er twee soorten backlinks:

Do-follow backlinks passeren de bevoegdheid van de linkpagina naar de gelinkte pagina. Deze autoriteit wordt ook wel het “link sap” genoemd.
No-follow backlinks leveren geen punten op voor de gelinkte website. Ze passeren de autoriteit niet vanwege de rel=”nofollow” HTML-tag die crawlers vertelt dat ze het niet moeten tellen.
In de illustratie hierboven, Site A links naar zowel Site B als Site C. Maar alleen de link naar Site B passeert de “link juice”. De andere heeft een no-follow tag, dus geen enkele autoriteit wordt doorgegeven aan Site C.

No-follow links hebben geen waarde vanuit SEO oogpunt.

Ankertekst
De ankertekst is een zichtbaar, aanklikbaar onderdeel van een hyperlink. Het helpt crawlers om aan te geven waar de gelinkte pagina over gaat.

Als er meer pagina’s naar u linken met bepaalde termen die in de ankerteksten worden gebruikt, kan het u helpen om deze termen in de zoekmachines te rangschikken.

Nou, dan alles wat ik nodig heb is een hoop backlinks met mijn focus keyword als ankertekst, toch?

Het is niet zo gemakkelijk. Een te geoptimaliseerd ankertekstprofiel kan leiden tot een algoritmische sanctie van Google. Het is beter om de ankerteksten te laten staan om natuurlijk te zijn dan te proberen ze kunstmatig aan te passen.

Er moet een evenwicht zijn tussen de volgende soorten ankers:

Trefwoorden en zinnen (“SEO tools”)
Merken (“mangools”)
Merkbegrippen (“SEO-tools van mangools”)
Generieke ankers (“pagina”)
Naakte URL’s (“mangools.com)
CTA’s (“klik hier, “lees meer”)
Verspreidingsdiagram van de ankertekst in SiteProfiler
Voor meer gedetailleerde informatie over ankerteksten en hoe deze te optimaliseren, zie ons SEOpedia-artikel gewijd aan ankerteksten.

Kwaliteitsaspecten van backlinks
Google houdt rekening met meerdere kwaliteitsaspecten van de verwijzende websites:

Domein Autoriteit
Pagina Autoriteit
Andere link profiel kwaliteitsmetriek van het link profiel
Er zijn verschillende metrieken van Moz en Majestic die ons helpen om deze kwaliteiten te evalueren/beoordeelden:

Moz Page Authority (PA)
Domein Autoriteit Moz (DA)
Majestueuze vertrouwensstroom (TF)
Majestueuze Citation Flow (CF)
Hoe hoger de waarde, hoe hoger de kwaliteit van de backlink.

Als we kijken naar Majestic’s “Trust Flow en Citation Flow”, krijgen we nog een evaluatie van de links.

De eerstgenoemde zegt dat sites die nauw gelinkt zijn aan een vertrouwde zaadsite hogere scores kunnen zien, terwijl sites die misschien wat twijfelachtige links hebben een veel lagere score zouden zien. Citation Flow voorspelt hoe invloedrijk een URL zou kunnen zijn op basis van het aantal sites dat er naar linkt.

Relevantie
Verwijzingen naar een website moeten relevant zijn voor de inhoud ervan. Een backlink van een kleding e-shop is nutteloos voor u als u een blog schrijft over recepten.

Plaatsing van de link
Links geplaatst in de hoofdartikelen of secties zijn beter dan links in voetteksten en zijbalken. Enkele links zijn meestal waardevoller dan links in de hele site.

Op alle pagina’s van een website verschijnen sitewide links. Ze staan meestal in de footer, header, sidebar of blogrolls. Sitewide links zijn geweldig voor zowel interne als externe linkbuilding.

Ze kunnen veel verkeer genereren. Maak je niet bang door hen, maar zorg ervoor dat je alleen natuurlijke links gebruikt en houd er rekening mee dat hun SEO potentieel een beetje lager kan zijn in vergelijking met enkele links.

Naast de hierboven genoemde aspecten, moeten we rekening houden met de frisheid van de link, de ankerkwaliteit, de populariteit en de sociale signalen.

Linkbuilding strategieën
Het is niet eenvoudig om een hoogwaardige backlink te verkrijgen. De technieken die het eenvoudigst waren

https://ralfvanveen.com