SBS Investments
Image default
Bedrijven

De beste manieren om offline te promoten

Promotie is een belangrijk onderdeel van uw marketingmix. Promotie hoeft vaak helemaal niet moeilijk te zijn, maar kan wel onwijs effectief zijn. De kracht van herhaling treedt toe wanneer uw (potentiële) klanten altijd met een pen schrijven waar de naam of het logo van uw bedrijf op staat. Er zijn een aantal tips die ieder bedrijf kan gebruiken als het gaat om de offline promotie van hun bedrijf. In dit artikel geven we u die tips, hierna kunt u als bedrijf direct nieuwe promotiemiddelen uit gaan zoeken. 

De oude stempel

De meest simpele promotiemiddel die al jaren worden gebruikt zijn nog steeds bruikbaar. Neem bijvoorbeeld pennen. Pennen zijn ontzettend simpel en in grote getalen te bestellen. Ook zijn pennen bruikbaar voor iedereen, op deze manier blijft dit promotiemiddel ontzettend relevant. Hetzelfde geldt ook voor mokken en andere kleine vormen van promotiemiddelen.

Denk vanuit uw doelgroep

Het is belangrijk om te denken vanuit de groep mensen die het promotiemiddel uiteindelijk in gebruik moeten gaan nemen. Wat speelt er bij deze doelgroep en wat kunnen zij echt gebruiken. Kalenders ontwerpen en laten drukken is bijvoorbeeld een voorbeeld van een ontzettend sterk en bruikbaar promotiemiddel wanneer u een vrij brede doelgroep heeft. Kalenders ontwerpen en laten drukken kan namelijk vrij simpel, is zeer origineel en ook nog eens bruikbaar. Een goed voorbeeld van een sterk promotiemiddel.

Kalenders ontwerpen en laten drukken

Testen, testen en nog eens testen

Het is belangrijk dat u uw promotiemiddel goed test voor u het daadwerkelijk in grote getalen gaat bestellen. Bestel vooraf een klein aantal en verspreid deze onder de doelgroep. Vraag de doelgroep daarna of u hen wat vragen mag stellen over het promotiemiddel om er dus achter te komen of u dit promotiemiddel wel of niet in gebruik wilt nemen. U kunt er dan ook meteen voor kiezen om verschillende promotiemiddelen te bestellen en op deze manier te testen welke het best werkt onder uw doelgroep.

Verzeker bruikbaarheid

Het belangrijkste kenmerk van een goed promotiemiddel blijft bruikbaarheid. Het is belangrijk dat u hier ten alle tijden rekening mee houdt. Buiten de kalenders die we eerder hebben benoemd zijn er nog ontzettend veel andere bruikbare promotiemiddelen. Neem bijvoorbeeld een rugzak, een paraplu, een pen en ga zo nog maar even door. Maak uw keuze voor het juiste promotiemiddel op basis van uw doelgroep. Dat is misschien wel de belangrijkste tip die we u mee kunnen geven. Zij zullen het product in gebruik moeten nemen, dus zorg ervoor dat het ook daadwerkelijk bruikbaar is.