Nieuwe artikelen

Social media-promotie: formaten en methoden

In de afgelopen vijf jaar is sociale media van optioneel en volledig onnodig geworden tot een absolute must voor marketeers. Sociale media hebben traditionele marketing letterlijk op hun kop gezet. Maar welke moet u kiezen als het belangrijkste platform voor merkpromotie?

Om deze vraag te beantwoorden, is het belangrijk om niet alleen rekening te houden met gemak, maar ook met de belangen van klanten, de specifieke kenmerken van het bedrijf en de effectiviteit van de tools die dit of dat platform biedt.

Social media-promotie: statistieken

We zullen advertenties bespreken op de meest populaire sociale media – Instagram, Facebook en TikTok. Ondanks de verschillende formaten en tools is het doel van promotie meestal hetzelfde: een nieuw actief publiek aantrekken. De effectiviteit van deze sites is bewezen door statistieken van verschillende betrouwbare bronnen.

Volgens gegevens van Mediascope voor maart 2019 worden Instagram en Facebook bijvoorbeeld herkend als de meest bereikbare en bezochte sociale diensten. Wat TikTok betreft, volgens het telegramkanaal “O digital” in januari 2020 bereikte het maandelijkse publiek van de applicatie 25 miljoen gebruikers.

Basisadvertentie-indelingen op Instagram

Adverteren in verhalen. Dit zijn advertenties op volledig scherm die worden weergegeven tussen gebruikersverhalen. Filters en video-effecten zijn beschikbaar voor merken om promoties te creëren die eruitzien als gewone verhalen.

Fotoadvertenties in de feed en in de sectie Ontdekken. Merken presenteren producten en diensten met een statisch imago. U kunt alle inhoud die al in uw account is gepubliceerd, gebruiken of een nieuwe maken, specifiek voor deze advertentie-indeling.

Videoadvertenties in de feed- en verkenningssectie. Het duurt maximaal een minuut en brengt gebruikers dichter bij uw producten. De videotrend zet zich voort, dus negeer dit formaat niet om de concurrentie bij te houden.

Grote Facebook-advertentie-indelingen

De beschikbare formaten zijn afhankelijk van het gekozen advertentiedoel: bereik, gebruikersbetrokkenheid, verkeer naar de site, installatie van de applicatie, enzovoort. Het doelwit bepaalt ook de beschikbare advertentieplaatsingen – niet alleen Facebook, maar ook Instagram, Messenger of Audience Network.

Foto’s, video’s en diavoorstellingen. Deze formaten combineren afbeeldingen, video en tekst. Net als bij Instagram kun je een voltooide post promoten of een kickstart geven, of een afzonderlijke advertentiepost maken, met een enkele foto of video, of in een carrousel- of videoformaat met individuele links.

Directe ervaring. Het is een schermvullende indeling die Canvas vervangt en wordt geopend wanneer een persoon op een mobiel apparaat met uw advertentie werkt.

Een selectie met verschillende producten. Wanneer een persoon erop klikt, wordt het geopend in Instant Experience. Shoppers kunnen producten rechtstreeks vanaf hun telefoon bekijken, zoeken en kopen in een gebruiksvriendelijke, intuïtieve interface.

De belangrijkste advertentie-indelingen op TikTok

In-feed native video. Dit zijn videoadvertenties die 9 tot 15 seconden lang zijn. Ze verschijnen tussen de inhoud van gebruikers op de TikTok-feed en kunnen worden bekeken of overgeslagen. Advertenties ondersteunen verschillende mechanismen: op een knop klikken of een app downloaden.

Hashtag-uitdaging. De mechanica is simpel: populaire TikTok-bloggers lanceren een uitdaging, waarbij je een video in het gewenste formaat moet opnemen en deze met een specifieke hashtag op je profiel moet publiceren.

Promotie via sociale media is een onmisbaar marketingitem voor kleine, middelgrote of grote bedrijven. Met behulp van competente inhoud en moderne advertentietools kunt u uw klanten op elk sociaal netwerk krijgen. De behuizing is klein – het blijft om te kiezen op welke van hen de focus moet liggen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

Social media-promotie: formaten en methoden

web marketing company

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html

Verken onze aanbevolen artikelen voor jou.

De juridische kant van paard en recht binnen het werk van een advocaat arbeidsrecht Deventer

De juridische wereld kent vele specialisaties, en één van de meest bijzondere is het paard en recht. Waar veel mensen bij recht direct denken aan contracten, arbeidsrelaties of familierecht, vormt het hippisch recht een niche

Goud als tastbare en waardevaste investering

Goud blijft één van de meest geliefde edelmetalen voor iedereen die zijn vermogen wil beschermen tegen inflatie en economische onzekerheid. Het is wereldwijd erkend, eenvoudig te verhandelen en behoudt zijn waarde, zelfs wanneer markten schommelen.

Alles wat je moet weten over Click-Through Rate (CTR)

De Click-Through Rate (CTR) is één van de belangrijkste indicatoren bij het meten van het succes van een online advertentie. Het geeft aan hoeveel procent van de mensen die de advertentie hebben gezien, er daadwerkelijk

Bekijk meer informatie over Sbsinvestments.nl

Sbsinvestments.nl is dé plek voor algemene blogs over diverse onderwerpen. Of je nu op zoek bent naar inspiratie, je kennis wilt delen of een samenwerking wilt starten, bij ons ben je op de juiste plaats. Heb je interesse om zelf te bloggen? Neem dan contact met ons op en sluit je aan bij onze community.