Wat is er gebeurt met Kipling rugzakken?

Kipling was een van de populairste tassen- en accessoiremerken in de jaren negentig van de vorige eeuw. Het Belgische merk is vooral bekend om zijn innovatieve gebruik van gekreukt nylon en zijn schattige apenmascotte, en was aanwezig in elk klaslokaal en op elke luchthaven.

Hoewel er elke 2 seconden een Kipling rugzak of tas wordt verkocht, is het merk in de loop der jaren de weg kwijt geraakt en is het niet mee geëvolueerd met de veranderende tijden, waardoor het een deel van zijn aantrekkingskracht onder tieners en jongvolwassenen heeft verloren. Dat is precies de reden waarom Vera Breuer, Global President bij Kipling, bezig is met het opzetten van een wereldwijde taskforce om de nieuwe creatieve merkvisie van Kipling te creëren. Een merkvisie die vooral gericht is op millennials.

“We werken momenteel aan een nieuwe creatieve visie voor Kipling, die het merk dichter bij zijn oorsprong zal brengen”, verklaarde Breuer tijdens een interview voorafgaand aan hun collectielancering in Antwerpen op donderdagavond. 

Aangezien Kipling ook een paar jaar oud is, heb ik het gevoel dat we de aanpak hebben gemist om ervoor te zorgen dat millennials het merk kennen, dus we werken aan een strategie om ze terug te brengen in het bedrijf. Sinds haar aanstelling bij Kipling in januari van 2018 werkt Breuer samen met haar wereldwijde team bij Kipling, waaronder brancheveteraan Denielle Wolfe, Vice President Product and Design, om de nieuwe, wereldwijde merkrichting van Kipling te bepalen.

 

kipling rugzak