Categorie: Internet marketing

Social media-promotie: formaten en methoden

Social media-promotie: formaten en methoden

In de afgelopen vijf jaar is sociale media van optioneel en volledig onnodig geworden tot een absolute must voor marketeers. Sociale media hebben traditionele marketing letterlijk op hun kop gezet. Maar welke moet u kiezen als het belangrijkste platform voor merkpromotie?

Om deze vraag te beantwoorden, is het belangrijk om niet alleen rekening te houden met gemak, maar ook met de belangen van klanten, de specifieke kenmerken van het bedrijf en de effectiviteit van de tools die dit of dat platform biedt.

Social media-promotie: statistieken

We zullen advertenties bespreken op de meest populaire sociale media – Instagram, Facebook en TikTok. Ondanks de verschillende formaten en tools is het doel van promotie meestal hetzelfde: een nieuw actief publiek aantrekken. De effectiviteit van deze sites is bewezen door statistieken van verschillende betrouwbare bronnen.

Volgens gegevens van Mediascope voor maart 2019 worden Instagram en Facebook bijvoorbeeld herkend als de meest bereikbare en bezochte sociale diensten. Wat TikTok betreft, volgens het telegramkanaal “O digital” in januari 2020 bereikte het maandelijkse publiek van de applicatie 25 miljoen gebruikers.

Basisadvertentie-indelingen op Instagram

Adverteren in verhalen. Dit zijn advertenties op volledig scherm die worden weergegeven tussen gebruikersverhalen. Filters en video-effecten zijn beschikbaar voor merken om promoties te creëren die eruitzien als gewone verhalen.

Fotoadvertenties in de feed en in de sectie Ontdekken. Merken presenteren producten en diensten met een statisch imago. U kunt alle inhoud die al in uw account is gepubliceerd, gebruiken of een nieuwe maken, specifiek voor deze advertentie-indeling.

Videoadvertenties in de feed- en verkenningssectie. Het duurt maximaal een minuut en brengt gebruikers dichter bij uw producten. De videotrend zet zich voort, dus negeer dit formaat niet om de concurrentie bij te houden.

Grote Facebook-advertentie-indelingen

De beschikbare formaten zijn afhankelijk van het gekozen advertentiedoel: bereik, gebruikersbetrokkenheid, verkeer naar de site, installatie van de applicatie, enzovoort. Het doelwit bepaalt ook de beschikbare advertentieplaatsingen – niet alleen Facebook, maar ook Instagram, Messenger of Audience Network.

Foto’s, video’s en diavoorstellingen. Deze formaten combineren afbeeldingen, video en tekst. Net als bij Instagram kun je een voltooide post promoten of een kickstart geven, of een afzonderlijke advertentiepost maken, met een enkele foto of video, of in een carrousel- of videoformaat met individuele links.

Directe ervaring. Het is een schermvullende indeling die Canvas vervangt en wordt geopend wanneer een persoon op een mobiel apparaat met uw advertentie werkt.

Een selectie met verschillende producten. Wanneer een persoon erop klikt, wordt het geopend in Instant Experience. Shoppers kunnen producten rechtstreeks vanaf hun telefoon bekijken, zoeken en kopen in een gebruiksvriendelijke, intuïtieve interface.

De belangrijkste advertentie-indelingen op TikTok

In-feed native video. Dit zijn videoadvertenties die 9 tot 15 seconden lang zijn. Ze verschijnen tussen de inhoud van gebruikers op de TikTok-feed en kunnen worden bekeken of overgeslagen. Advertenties ondersteunen verschillende mechanismen: op een knop klikken of een app downloaden.

Hashtag-uitdaging. De mechanica is simpel: populaire TikTok-bloggers lanceren een uitdaging, waarbij je een video in het gewenste formaat moet opnemen en deze met een specifieke hashtag op je profiel moet publiceren.

Promotie via sociale media is een onmisbaar marketingitem voor kleine, middelgrote of grote bedrijven. Met behulp van competente inhoud en moderne advertentietools kunt u uw klanten op elk sociaal netwerk krijgen. De behuizing is klein – het blijft om te kiezen op welke van hen de focus moet liggen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

web marketing company

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html
Presteren in Google met een SEO specialist

Presteren in Google met een SEO specialist

LSI (Latent Semantic Indexing) trefwoorden zijn trefwoorden die semantisch gerelateerd zijn aan het hoofdzaadtrefwoord. Ze zijn een geweldige aanvulling op keyword onderzoek.

LSI trefwoorden veranderen voortdurend op basis van de huidige trend. Het toevoegen van semantische trefwoorden aan uw inhoud is een goed idee. U kunt LSIGraph gebruiken om een heleboel nuttige keyword ideeën te genereren.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Link gebouw
In het 6e hoofdstuk van onze SEO voor beginners gids bespreken we linkbuilding – een van de belangrijkste aspecten van zoekmachine optimalisatie. Laten we leren hoe u een kwalitatief hoogstaand linkprofiel kunt opbouwen.

Linkbuilding is een proces om links te krijgen van andere websites. Vanuit technisch oogpunt zijn backlinks hypertekstlinks die dienen als navigatie tussen websites. De links worden gecrawld door zoekmachines die hen in staat stelt om de webinhoud te indexeren.

Waarom is linkbuilding zo belangrijk?
Zoekmachines gebruiken links om nieuwe websites te verkennen en om de algemene rangschikking van een website in SERP te bepalen. Met andere woorden, ze verkennen nieuwe inhoud en bepalen de autoriteit van een website op basis van de autoriteit die door externe bronnen wordt doorgegeven.

Dit betekent dat het linkprofiel van een website een van de belangrijkste rangschikkingsfactoren is.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Toen Google in de jaren negentig de PageRank introduceerde, werd het aantal backlinks gebruikt als een belangrijke metriek van de totale ranglijst. Hoe meer links u verdiende, hoe beter uw ranking was.

Omdat dit gemakkelijk misbruikt kan worden, zijn er verschillende Google-algoritme-updates gericht op het bestraffen van duistere linkbuilding technieken.

Tegenwoordig gaat het bij linkbuilding niet meer om het aantal backlinks, maar vooral om de kwaliteit en relevantie.

Soorten backlinks
In het algemeen zijn er twee soorten backlinks:

Do-follow backlinks passeren de bevoegdheid van de linkpagina naar de gelinkte pagina. Deze autoriteit wordt ook wel het “link sap” genoemd.
No-follow backlinks leveren geen punten op voor de gelinkte website. Ze passeren de autoriteit niet vanwege de rel=”nofollow” HTML-tag die crawlers vertelt dat ze het niet moeten tellen.
In de illustratie hierboven, Site A links naar zowel Site B als Site C. Maar alleen de link naar Site B passeert de “link juice”. De andere heeft een no-follow tag, dus geen enkele autoriteit wordt doorgegeven aan Site C.

No-follow links hebben geen waarde vanuit SEO oogpunt.

Ankertekst
De ankertekst is een zichtbaar, aanklikbaar onderdeel van een hyperlink. Het helpt crawlers om aan te geven waar de gelinkte pagina over gaat.

Als er meer pagina’s naar u linken met bepaalde termen die in de ankerteksten worden gebruikt, kan het u helpen om deze termen in de zoekmachines te rangschikken.

Nou, dan alles wat ik nodig heb is een hoop backlinks met mijn focus keyword als ankertekst, toch?

Het is niet zo gemakkelijk. Een te geoptimaliseerd ankertekstprofiel kan leiden tot een algoritmische sanctie van Google. Het is beter om de ankerteksten te laten staan om natuurlijk te zijn dan te proberen ze kunstmatig aan te passen.

Er moet een evenwicht zijn tussen de volgende soorten ankers:

Trefwoorden en zinnen (“SEO tools”)
Merken (“mangools”)
Merkbegrippen (“SEO-tools van mangools”)
Generieke ankers (“pagina”)
Naakte URL’s (“mangools.com)
CTA’s (“klik hier, “lees meer”)
Verspreidingsdiagram van de ankertekst in SiteProfiler
Voor meer gedetailleerde informatie over ankerteksten en hoe deze te optimaliseren, zie ons SEOpedia-artikel gewijd aan ankerteksten.

Kwaliteitsaspecten van backlinks
Google houdt rekening met meerdere kwaliteitsaspecten van de verwijzende websites:

Domein Autoriteit
Pagina Autoriteit
Andere link profiel kwaliteitsmetriek van het link profiel
Er zijn verschillende metrieken van Moz en Majestic die ons helpen om deze kwaliteiten te evalueren/beoordeelden:

Moz Page Authority (PA)
Domein Autoriteit Moz (DA)
Majestueuze vertrouwensstroom (TF)
Majestueuze Citation Flow (CF)
Hoe hoger de waarde, hoe hoger de kwaliteit van de backlink.

Als we kijken naar Majestic’s “Trust Flow en Citation Flow”, krijgen we nog een evaluatie van de links.

De eerstgenoemde zegt dat sites die nauw gelinkt zijn aan een vertrouwde zaadsite hogere scores kunnen zien, terwijl sites die misschien wat twijfelachtige links hebben een veel lagere score zouden zien. Citation Flow voorspelt hoe invloedrijk een URL zou kunnen zijn op basis van het aantal sites dat er naar linkt.

Relevantie
Verwijzingen naar een website moeten relevant zijn voor de inhoud ervan. Een backlink van een kleding e-shop is nutteloos voor u als u een blog schrijft over recepten.

Plaatsing van de link
Links geplaatst in de hoofdartikelen of secties zijn beter dan links in voetteksten en zijbalken. Enkele links zijn meestal waardevoller dan links in de hele site.

Op alle pagina’s van een website verschijnen sitewide links. Ze staan meestal in de footer, header, sidebar of blogrolls. Sitewide links zijn geweldig voor zowel interne als externe linkbuilding.

Ze kunnen veel verkeer genereren. Maak je niet bang door hen, maar zorg ervoor dat je alleen natuurlijke links gebruikt en houd er rekening mee dat hun SEO potentieel een beetje lager kan zijn in vergelijking met enkele links.

Naast de hierboven genoemde aspecten, moeten we rekening houden met de frisheid van de link, de ankerkwaliteit, de populariteit en de sociale signalen.

Linkbuilding strategieën
Het is niet eenvoudig om een hoogwaardige backlink te verkrijgen. De technieken die het eenvoudigst waren

https://ralfvanveen.com